Lp. | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1. |
Uprawa roślin |
Chów zwierząt |
Uprawa roślin |
Lustracja poletek pokazowych i obór w gospodarstwach uczniów 3)
|
Uprawa roślin |
2. |
Uprawa roślin |
Chów zwierząt |
Chów zwierząt |
Chów zwierząt |
|
3. |
Język polski |
Matematyka |
Język polski 2) |
Matematyka |
|
4. |
Język polski |
Fizyka |
Chemia |
Fizyka |
|
5. |
Zajęcia świetlicowe 1) |
Organizacja gospodarstw |
WF |
Chemia |
|
6. |
Zajęcia świetlicowe |
|
WF |
|
UCHWAŁA Nr 17 RADY MINISTRÓW z dnia 8 stycznia 1957 r. w sprawie
organizacji szkół przysposobienia rolniczego. Celem przygotowania młodzieży do pracy w rolnictwie oraz podnoszenia jej poziomu kulturalnego Rada Ministrów uchwala, co następuje: § 1. Tworzy się szkoły przysposobienia rolniczego jako masową formę podstawowego kształcenia rolniczego i dokształcania ogólnego młodzieży pracującej w rolnictwie. § 2. Zadaniem szkół przysposobienia rolniczego jest upowszechnienie nauczania rolnictwa, a w szczególności dostarczenie młodzieży męskiej i żeńskiej podstawowych wiadomości ogólnych, przyrodniczych i rolniczych niezbędnych do pracy w rolnych gospodarstwach indywidualnych, spółdzielniach produkcyjnych oraz w państwowych gospodarstwach rolnych. § 3. Nauka w szkołach trwała dwa lata, podczas których odbywano
zajęcia z przedmiotów ogólnorolniczych i ogólnokształcących. Wśród
przedmiotów ogólnorolniczych realizowano następujące: uprawa roślin,
chów zwierząt i organizacja gospodarstw. Wśród przedmiotów
ogólnokształcących: język polski, matematyka, fizyka i chemia. Plan
nauczania obejmował ogółem 400 godzin nauki teoretycznej, z tego 240
godzin na przedmioty zawodowe i 160 godzin na przedmioty
ogólnokształcące[5]. W kolejnych latach (1964) rozszerzono treści
programowe o nowe przedmioty (mechanizacja rolnictwa, ogrodnictwo)
oraz podniesiono liczbę zajęć dydaktycznych do 1011 godzin, wśród
których znalazły się przedmioty pomocnicze (WF, zajęcia
świetlicowe). |
[Do strony domowej] |